News
Πρόσκληση για δήλωση ενδιαφέροντος για σκηνοθεσία θεατρικών παραγωγών ΕΘΑΛ το 2018 Print E-mail

 

  1. Η Εταιρεία Θεατρικής Ανάπτυξης Λεμεσού (ΕΘΑΛ) δέχεται, από επαγγελματίες σκηνοθέτες που επιθυμούν να συνεργαστούν μαζί της το 2018, δηλώσεις ενδιαφέροντος για συνεργασία.
  2. Μαζί με την δήλωση ενδιαφέροντος, ο κάθε σκηνοθέτης, θα πρέπει να προτείνει, το έργο ή τα έργα που θα ήθελε να σκηνοθετήσει.
  3. Το κάθε προτεινόμενο θεατρικό έργο θα πρέπει να συνοδεύεται από:
    • Σύντομη περίληψη της υπόθεσης του (να μην υπερβαίνει τις 300 λέξεις)
    • Περιγραφή της σκηνοθετικής προσέγγισης του (να μην υπερβαίνει τις 500 λέξεις)
    • Άλλα στοιχεία που, ο ενδιαφερόμενος σκηνοθέτης, θεωρεί πως ενισχύουν την πρόταση για προώθηση της παραγωγής (όχι πέραν των 300 λέξεων)
  1. Η δήλωση ενδιαφέροντος και τα προτεινόμενα, από τον κάθε ενδιαφερόμενο σκηνοθέτη, θεατρικά έργα θα πρέπει να υποβληθούν το αργότερο μέχρι τις 13.00 της Παρασκευής 16 Ιουνίου, 2017. Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν θα λαμβάνονται υπόψη.
  2. Η υποβολή των αιτήσεων μπορεί να γίνει με έναν από τους ακόλουθους τρόπους:
    • Με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην διεύθυνση: ethallimassol@cytanet.com.cy
    • Με ταχυδρομείο στην διεύθυνση: ΕΘΑΛ, Τ.Θ. 71006, 3840 Λεμεσός
    • Με Ιδιόχειρη παράδοση, μέσα σε κλειστό φάκελο, στην πιο πάνω διεύθυνση (τις καθημερινές 09.00 – 13.00)
  1. Τόσο οι σκηνοθέτες που θα επιδείξουν ενδιαφέρον όσο και τα θεατρικά έργα που θα προταθούν θα τύχουν ‘‘εμπιστευτικού χειρισμού’’.
  2. Οι προτάσεις που θα υποβληθούν από τους ενδιαφερόμενους σκηνοθέτες θα εξετασθούν και θα αξιολογηθούν από την Καλλιτεχνική Επιτροπή της ΕΘΑΛ και θα τεθούν για τελική έγκριση, στο ΔΣ της ΕΘΑΛ.
  3. Η ΕΘΑΛ διατηρεί το δικαίωμα για την τελική έγκριση και επιλογή των συντελεστών της κάθε παραγωγής σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη της παράστασης, είτε μέσω ακροάσεων είτε μέσω αξιολόγησης αιτήσεων ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο.
  4. Η ΕΘΑΛ δεν δεσμεύεται να εγκρίνει ή να υιοθετήσει οποιαδήποτε από τις προτάσεις που θα υποβληθούν και διατηρεί το δικαίωμα να αποδεχθεί, να επεξεργαστεί και να ανεβάσει παραγωγές που δεν υποβλήθηκαν στα πλαίσια της παρούσας Πρόσκλησης.
  5. Η ΕΘΑΛ διατηρεί το δικαίωμα να υποβάλει και να θέσει τις προτάσεις που θα εγκριθούν στα πλαίσια του σχεδίου ΘΥΜΕΛΗ ή ακόμη και να τις ανεβάσει εκτός του εν λόγω σχεδίου.
 
Ανακοίνωση αποτελεσμάτων Θυμέλη 2017 Print E-mail

Για το ΘΥΜΕΛΗ (2017), υποβλήθηκαν συνολικά 116 αιτήσεις από 45 φορείς ή άτομα. Οι αιτήσεις εξετάστηκαν όλες από την Επιτροπή Ανάπτυξης του Δ.Σ. και η τελική βαθμολόγηση επικυρώθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου στην 23η/2016 Συνεδρία του Δ.Σ. (889) της 15ης Νοεμβρίου 2016.

Ο ΘΟΚ θέλει να ευχαριστήσει τα σχήματα διότι ο αυξημένος αριθμός των αιτήσεων και το είδος των προτάσεων που υποβλήθηκαν, υποδεικνύουν ότι εμπιστεύθηκαν το Σχέδιο ΘΥΜΕΛΗ ως ένα σταθερό βήμα στην κατεύθυνση της καλύτερης διαχείρισης των χρημάτων που διατίθενται από την Πολιτεία για το Θέατρο. Είναι προφανές ότι έχει αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα μεταξύ των φορέων και αναπτύσσεται υγιής συναγωνισμός, με γνώμονα πάντα το καλό θέατρο.

Λόγω του αυξημένου αριθμού αιτήσεων και της μεγάλης ανταγωνιστικότητας είναι λυπηρό ότι πολλές αξιόλογες προτάσεις μένουν εκτός χρηματοδότησης. Είναι γεγονός πως οι προτάσεις που υποβλήθηκαν ήταν αξιόλογες και υποσχόμενες, όμως στο πλαίσιο του κονδυλίου που διατίθεται στον ΘΟΚ για επιχορηγήσεις, δεν ήταν εφικτή η χρηματοδότηση περισσότερων προτάσεων. Το Δ.Σ. του ΘΟΚ εξακολουθεί να επαναξιολογεί το ΘΥΜΕΛΗ, και έχει πρόθεση να συνεχίσει το διάλογο με τους φορείς ώστε να πάρει το Σχέδιο την τελική του μορφή για τον επόμενο χρόνο (2018) με κοινό στόχο το ΘΥΜΕΛΗ να καταστεί ακόμη πιο λειτουργικό, και δίκαιο Σχέδιο για όλα τα σχήματα.

Για σκοπούς διαφάνειας και χρηστής διοίκησης, ανακοινώνονται οι βαθμολογίες και τα ποσά που θα διατεθούν κατά το 2017 στα Θεατρικά Σχήματα. Τα ποσά θα εκταμιευθούν νοουμένου ότι οι παραγωγές θα υλοποιηθούν ως υποβλήθηκαν στις αιτήσεις που εγκρίθηκαν. Σημειώνεται επίσης ότι η επιχορήγηση κυπριακού έργου θα εκταμιευθεί νοουμένου ότι εξασφαλίζεται βαθμολογία ίση ή μεγαλύτερη του 16/25 από την ΕΑΠ, σύμφωνα με τη σχετική πρόνοια του Σχεδίου.

ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΚΥΠΡΟΥ


Αυξ. Αρ. Κατάξης

Αιτούμενη παραγωγή

Συνολικό Ποσοστό

Φορέας

 

1

Χάσης, του Δημήτριου Γουζέλη

91,4%

ΕΘΑΛ

€45,000

2

The Patrick Pierce Motel,του Χιου Λέοναρντ

89,4%

ΕΘΑΛ

€45,000

3

Αμφιτρύωνας, του Πλαύτου

88,4%

ΕΘΑΛ

€45,000

4

Έγκλημα και Τιμωρία, του Ντοστογιέφσκι

87,6%

Θέατρο ΔΙΟΝΥΣΟΣ

€45,000

5

Ηλέκτρα. του Σοφοκλή

87,1%

Σατιρικό Θέατρο

€45,000

6

Βαν Γκονγκ Πάθος για τη ζωή, Ιρένε Μαραντέι

87,1%

Θέατρο ΑΝΕΜΩΝΑ

€45,000

7

Ώρα καλή, του Κωνσταντίνου Οδυσσέως

86,6%

Θέατρο ΔΙΟΝΥΣΟΣ

€45,000

8

Μπεντ, του Μάρτιν Σέρμαν

86,1%

Θέατρο ΑΝΕΜΩΝΑ

€45,000

9

Το πανηγύρι, του Δημήτρη Κεχαϊδη

85,66%

Θέατρο ΣΚΑΛΑ

€45,000

10

Ο πελεκάνος, του Αυγούστου Στρίντμπεργκ

85,4%

ΕΘΑΛ

€45,000

11

Έγκλημα και Τιμωρία, του Ντοστογιέφσκι

84,1%

Σατιρικό Θέατρο

€45,000

12

Φον Δημητράκης, του Δημήτρη Ψαθά

83,66%

Θέατρο ΣΚΑΛΑ

€45,000

13

Το φάντασμα της όπερας, του Gaston Levoux

83,6%

Θέατρο ΕΝΑ

€45,000

14

Ο κλήρος του μεσημεριού, του Πωλ Κλωντέν

83,6%

Θέατρο ΔΙΟΝΥΣΟΣ

€45,000

15

Το ξύλο βγήκε απ' τον παράδεισο, του Αλέκου Σακελλάριου

83,6%

Σατιρικό Θέατρο

€45,000

16

Χριστουγεννιάτικη ιστορία, του Κάρολου Ντίκενς

83,6%

Θέατρο ΕΝΑ

€45,000

17

Ανάστα ο Αντρίκος, του Αντρέα Νικολαΐδη

83,4%

ΕΘΑΛ

€20,000

18

Ο αστυνόμος φκιολάρης, του Ανδρέα Κουκκίδη

83,1%

Θέατρο ΑΝΕΜΩΝΑ

€20,000

19

Ο αγνοούμενος, Αλιγιέ Ουμμανέλ

83,1%

Σατιρικό Θέατρο

€20,000

20

Ο Βροχοποιός, του Ρίτσαρντ Νας

82,66%

Θέατρο ΣΚΑΛΑ

€20,000

21

Δείπνο ηλιθίων, του Francis Veber

82,66%

Θέατρο ΣΚΑΛΑ

€20,000

22

How the other half loves,του Alan Ayckbourn

82,6%

Θέατρο ΔΙΟΝΥΣΟΣ

€20,000

23

Απιστία αλά ιταλικά (Μέγγενη & Ο άνθρωπος με το λουλούδι στο στόμα, του Λουίτζι Πιραντέλλο

82,4%

ΕΘΑΛ

*

24

Visiting Mr Green,του Τζεφ Μπαρόν

81,66%

Θέατρο ΣΚΑΛΑ

€20,000

25

Άμλετ, Γουίλλιαμ Σαίξπηρ

81,6%

Fresh Target Theatre Ensemble

€20,000

26

Σε στενό οικογενειακό κύκλο, Αλεξάντερ Οστρόφσκι

80,6%

Fresh Target Theatre Ensemble

€20,000

27

Ζητείται κλόουν ηλικιωμένος, του Ματέι Βίζνιεκ

80,6%

Θέατρο ΔΙΟΝΥΣΟΣ

€20,000

28

ΝΤΕΦΟΛ, Σμύρνη 1922,του Δημήτρη Καραγιάννη

80,1%

Θέατρο ΕΝΑ

€20,000

29

Ο υπόγειος... εκατομμυριούχος, Χρήστο Μπόϊτσεβ

80,1%

Σατιρικό Θέατρο

€20,000


Αυξ. Αρ. Κατάξης

Αιτούμενη παραγωγή

Συνολικό Ποσοστό

Φορέας

 

30

Χώμα, της Μελίνας Παπαγεωργίου

79,4%

ΕΘΑΛ

*

 

The Sinners (The English Teacher),του Joshua Sobol

79,4%

ΕΘΑΛ

*

32

Η επανάσταση του Άλφι, Μιχάλη Παπαδόπουλου

79,1%

Θέατρο ΑΝΕΜΩΝΑ

€10,000

33

Έρωτας, γάμος, κέρατο, του Νέαρχου Ιωάννου

77,6%

Θέατρο ΕΝΑ

€10,000

34

Ένας τυχαίος βρικόλακας, εμπνευσμένο από αγγλικό μύθο

76,6%

Θέατρο ΕΝΑ

€10,000

35

Blank, (Devised Theatre)

76,5%

Θεατρική Ομάδα Persona

€10,000

36

Ψυχολογία συριανού συζύγου, Εμμανουήλ Ροΐδη

74,6%

Fresh Target Theatre Ensemble

€10,000

37

Η Κλυταιμνήστρα στον Άδη,Richard Vetere

74,0%

Θέατρο Τσέπης

€10,000

38

Ιφιγένεια εν Αυλίδι, του Ευριπίδη

73,0%

Φανταστικό Θέατρο

€10,000

39

Τα κόκκινα παπούτσια, του Φώτη Φωτίου

72,0%

Paravan Proactions

€10,000

40

Μινέτι, Τόμας Μπέρνχαρτ

72,0%

Θέατρο ΔΕΝΤΡΟ

€10,000

41

Οιδίπους τύραννος, του Σοφοκλή

71,3%

Alpha Square (Organisation Ltd)

€10,000

42

Λίλιομ, του Φέρεντς Μόνλαρ

71,0%

Ομάδα "Μορφή"

€10,000

43

Η νύχτα των δολοφόνων, Χοσέ Τριάνα

70,5%

Point To
Contemporary
Theatre

€10,000

44

Νόρα, του Henry Ibsen

69,8%

Open Arts

€10,000

45

Η κυρία Κλάιν, του Νίκολας Ράιτ

69,0%

Θέατρο ΕΡΩΣ

ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ

€10,000

46

Χλωροφύλλη, του Κώστα Μαννούρη

69,0%

Θέατρο Τσέπης

10,000

47

Λυσιστράτη, του Αριστοφάνη σε μετάφραση Κώστα Μόντη

68,5%

Ομάδα "Μορφή"

€10,000

48

Αν αργήσω κοιμήσου, του Άκη Δήμου

68,5%

Red Room Productions

€10,000

 
Ανακοίνωση: "ΕΘΑΛ, ΘΟΚ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΟ «ΘΥΜΕΛΗ»" Print E-mail

ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΛΕΜΕΣΟΥ

14/11/2016

ΕΘΑΛ, ΘΟΚ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΟ «ΘΥΜΕΛΗ»

Η Εταιρεία Θεατρικής Ανάπτυξης Λεμεσού (ΕΘΑΛ) ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 1988 και έκτοτε έχει αδιάλειπτη παρουσία στα θεατρικά δρώμενα του τόπου παρουσιάζοντας, στα 28 χρόνια λειτουργίας της, πάνω από 142 παραγωγές και συμβάλλοντας ουσιαστικά στη θεατρική ανάπτυξη του τόπου, θεατρικές ημερίδες, συμπόσια, θεατρικούς διαγωνισμούς, θεατρικά εργαστήρια καθώς και άλλες δραστηριότητες.

Το 2015 η Πολιτεία, μέσω του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου (ΘΟΚ), θέλοντας να διορθώσει αδυναμίες, αδικίες και τα κακώς κείμενα που με την πάροδο του χρόνου είχαν παρουσιαστεί από την εφαρμογή του προηγούμενου σχεδίου, ετοίμασε και επέβαλε το σχέδιο θεατρικής δημιουργίας «Θυμέλη» χωρίς, ωστόσο, να προηγηθεί ουσιαστική μελέτη και διαβούλευση και χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ανησυχίες των επηρεαζόμενων μερών και οι αξιώσεις για διασφάλιση της συνεχούς λειτουργίας τους.

Η ΕΘΑΛ παρόλο που αναγνωρίζει την ανάγκη δημιουργίας ενός νέου πλαισίου επιχορηγήσεων του θεάτρου, από την πρώτη στιγμή, εξέφρασε τις έντονες επιφυλάξεις της για το σχέδιο αυτό τόσον όσον αφορά στη φιλοσοφία του, η οποία εστιάζεται και εξαντλείται στην προώθηση της θεατρικής δημιουργίας μέσα από την ανταγωνιστική επιχορήγηση μεμονωμένων παραγωγών ανά έτος, αγνοώντας σε μεγάλο βαθμό τον τομέα της θεατρικής ανάπτυξης, όσο και στα πρακτικά λειτουργικά, καλλιτεχνικά και οικονομικά προβλήματα που προκαλεί η εφαρμογή του.

Η ΕΘΑΛ, σε καμία περίπτωση, δεν αντιτίθεται στην δραστηριοποίηση και στήριξη άλλων θεατρικών ή πειραματικών και πρωτοποριακών ομάδων που, ανάλογα με την επιχορήγηση που θα λάβουν επιλέγουν να παρουσιάσουν συγκεκριμένο αριθμό παραγωγών μέσα σε ένα χρόνο. Αντίθετα, θεωρεί ότι η θεατρική δημιουργία πρέπει να στηρίζεται και να εμπλουτίζεται, γεγονός που το έχει, πιστεύουμε, αποδείξει, εφαρμόζοντας την εναλλαγή στο θεατρικό της σχήμα αλλά και προσκαλώντας επανειλημμένα σκηνοθέτες και νέες ομάδες και πρόσωπα να στηρίξουν τις παραγωγές της.

Η κύρια ένσταση της ΕΘΑΛ επικεντρώνεται στο ότι οι εμπνευστές του σχεδίου «Θυμέλη», παρόλες τις καλές τους προθέσεις, δεν φαίνεται να αντιλαμβάνονται και να λαμβάνουν υπόψη τους τις ουσιαστικές διαφορές και ανάγκες που υπάρχουν ανάμεσα στα θέατρα συνεχούς λειτουργίας με κτηριακή υποδομή, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό, και ιδιαίτερα στα θέατρα που δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια, από τη μια, και στις θεατρικές ομάδες που δημιουργούνται για να υπηρετήσουν μία ή περισσότερες θεατρικές παραγωγές, από την άλλη. Το σχέδιο «Θυμέλη» αγνοώντας αυτές τις ουσιώδεις διαφορές ακυρώνει ουσιαστικά τη δυνατότητα από τα θέατρα συνεχούς λειτουργίας να εξυπηρετήσουν έναν βασικό τους σκοπό που είναι, να λειτουργήσουν ως θέατρα ρεπερτορίου συμβάλλοντας, όπως τόσα χρόνια πράττουν, στην θεατρική ανάπτυξη του τόπου.

Το θέατρο ρεπερτορίου είναι το θέατρο που έχει συνεχή λειτουργία, που μπορεί να κάνει ένα και δύο μήνες πρόβα για να παράξει καλύτερο θέατρο, να δώσει ευκαιρίες στο κοινό να παρακολουθήσει πολλά και διαφορετικά είδη. να χτίσει κοινό μακροπρόθεσμα, να έχει ποικιλία ρεπερτορίου στις παραγωγές του αλλά και, γιατί όχι, να πάρει και καλλιτεχνικά ρίσκα που συχνά είναι συνώνυμα με την πρόοδο της τέχνης, αλλά και της κοινωνίας. Το θέατρο ρεπερτορίου είναι παγκοσμίως ο όρος με τον οποίο αντιμετωπίζεται ο αντίποδας του εμπορικού θεάτρου, είναι αυτό το είδος που επιτρέπει την εναλλαγή συντελεστών και όχι μικρές και ευκαιριακές ομάδες που είναι αναγκασμένες, εκ των πραγμάτων, να βασίζονται στους συνεταίρους και συντελεστές τους. Είναι το θέατρο από το οποίο στην Ευρώπη και αλλού γεννήθηκαν τα μεγάλα φεστιβάλ, το είδος μέσα από το οποίο αναδείχθηκαν τα έργα του 19 ου αιώνα και οι μεγάλοι δραματουργοί του, το σχήμα που διατήρησε και έφερε ως τις μέρες μας το κλασικό θέατρο. Είναι, τέλος, το θέατρο που έχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει παραγωγές μακράς διαρκείας.

Το Σχέδιο «Θυμέλη», ακριβώς επειδή δεν εντοπίζει και δεν αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες και την αναγκαιότητα στήριξης τέτοιου είδους θεάτρων, προκάλεσε σημαντικές δυσλειτουργίες, κυρίως οικονομικής αλλά και οργανωτικής φύσεως, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας και ομαλής λειτουργίας στα θέατρα που εργάζονται σε συνεχή βάση.

Στον έναν χρόνο λειτουργίας του σχεδίου, η ΕΘΑΛ προσπάθησε επανειλημμένα, χωρίς όμως αποτέλεσμα, να υποδείξει ότι τα προβλήματα προκύπτουν από τη λανθασμένη φιλοσοφία που χαρακτηρίζει το σχέδιο και η οποία αρνείται να αναγνωρίσει τις διαφορετικές ανάγκες των θεάτρων συνεχούς λειτουργίας από τις υπόλοιπες θεατρικές ομάδες. Προσπάθησε να υποδείξει ότι το σχέδιο «Θυμέλη», στην προσπάθεια του να αντιμετωπίσει πιθανές στρεβλώσεις των προηγούμενων σχεδίων, δημιουργεί καινούργιες. Προσπάθησε να αναδείξει τα πρακτικά προβλήματα που προκύπτουν από τους περιορισμούς που θέτει το σχέδιο και αφορούν στην υλοποίηση του ετήσιου προγραμματισμού του ρεπερτορίου. Προσπάθησε, και πάλι χωρίς αποτέλεσμα, να υποδείξει ότι ο τρόπος εκταμίευσης της επιχορήγησης δημιουργεί τεράστια προβλήματα σ' έναν οργανισμό που έχει συνεχή λειτουργία και κατ' επέκταση συνεχείς υποχρεώσεις. Τέλος, είναι πιστεύουμε πλέον προφανές, ότι το σχέδιο «Θυμέλη» δεν προωθεί τον επαγγελματισμό, αντίθετα μας οδηγεί στις ερασιτεχνικές περιόδους του θεάτρου, εξωθώντας ή δίνοντας την ευκαιρία για την καταστρατήγηση και των εργασιακών σχέσεων.

Είναι πια πεποίθησή μας ότι το σχέδιο «Θυμέλη» θα πρέπει καταργηθεί ή να αναδιαρθρωθεί εκ βάθρων, αφού όμως προηγηθεί μια ουσιαστική διαβούλευση με όλους τους ενδιαφερόμενους. Η μέχρι σήμερα εφαρμογή του σχεδίου «Θυμέλη» έδειξε ξεκάθαρα ότι το θεατρικό τοπίο στην Κύπρο αλλάζει και έχει ραγίσει και αιμορραγεί. Δημιουργείται έτσι η ανάγκη για ένα καινούργιο πλαίσιο θεατρικής ανάπτυξης και δημιουργίας, το οποίο, ωστόσο, δεν θα μπορούσε να προκύψει, παρά μόνο μέσα από έναν ουσιαστικό διάλογο όλων των ενδιαφερομένων μερών και της Πολιτείας με κύριο στόχο να χαραχτούν εκείνες οι πολιτικές που να απαντούν στις προκλήσεις και τις ιδιαιτερότητες αυτού του νέου θεατρικού χώρου και να συμβάλουν αποτελεσματικά στην θεατρική ανάπτυξη του τόπου.

Η ΕΘΑΛ δηλώνει πρόθυμη να συμμετέχει άμεσα σε έναν ουσιαστικό διάλογο, ο οποίος θα καταλήξει σε ένα καινούργιο πλαίσιο θεατρικής ανάπτυξης και που θα λαμβάνει υπόψη και θα επιλύει αποτελεσματικά, ανάμεσα σε άλλα, ζητήματα όπως:

  • Τις διαφορετικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες των θεάτρων συνεχούς λειτουργίας σε σχέση με τις υπόλοιπες θεατρικές ομάδες
  • Τις δυσμενέστερες συνθήκες υπό τις οποίες δραστηριοποιούνται τα θέατρα στην περιφέρεια, όπως η ΕΘΑΛ
  • Την μακροχρόνια βιωσιμότητα των θεατρικών σχημάτων στην Κύπρο
  • Τη μεθοδολογία αξιολόγησης των θεατρικών παραγωγών μέσα από ξεκάθαρες διαφανείς διαδικασίες

Η ΕΘΑΛ αναγνωρίζει τη διαχρονική πολύπλευρη στήριξη της Πολιτείας προς το ελεύθερο επαγγελματικό θέατρο, μέσα από τις υπηρεσίες του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου. Εκτιμά, ωστόσο, ότι μέσα στο νέο θεατρικό τοπίο που διαμορφώνεται, ο ρόλος του ΘΟΚ όσον αφορά στην επιχορήγηση του ελευθέρου θεάτρου και στη θεατρική ανάπτυξη στην Κύπρο, θα πρέπει πια να αναθεωρηθεί. Η ΕΘΑΛ θεωρεί ότι είναι πια αναγκαίος ένας ουσιαστικός διάλογος για τη σύσταση μιας ανεξάρτητης Αρχής ή Υπηρεσίας, η οποία μαζί με τα ελεύθερα θέατρα να επεξεργαστεί το σχέδιο στήριξης των θεάτρων με τρόπο που να υπάρχει πραγματική ισονομία και να λαμβάνονται υπ' όψιν όλα όσα προαναφέραμε. Η αναδιάρθρωση αυτή θα επιτρέψει στον ΘΟΚ να επικεντρωθεί στον πολύ σημαντικό ρόλο που έχει να επιτελέσει, ως Κρατικό Θέατρο, στην περαιτέρω αναβάθμιση του θεάτρου στην Κύπρο.

Η ΕΘΑΛ, ως το κατεξοχήν θέατρο της Λεμεσού με αδιάλειπτη παρουσία στα θεατρικά πράγματα του τόπου τα τελευταία 28 χρόνια, καλεί την Πολιτεία να επιλύσει αμέσως τα προβλήματα που απειλούν την απρόσκοπτη λειτουργία και βιωσιμότητα των θεάτρων συνεχούς λειτουργίας και τα οποία προκάλεσε η εφαρμογή του Σχεδίου «Θυμέλη», ενώ παράλληλα θεωρεί απαραίτητο να ξεκινήσει αμέσως ένας ουσιαστικός διάλογος με όλα τα θεατρικά σχήματα και την Πολιτεία, με στόχο την διαμόρφωση ενός καινούργιου πλαισίου που να απαντά αποτελεσματικά στις ανάγκες του νέου θεατρικού πεδίου που διαμορφώνεται και θα συμβάλλει ουσιαστικά στην προώθηση της θεατρικής ανάπτυξης και της θεατρικής δημιουργίας στην Κύπρο.

Για το ΔΣ της ΕΘΑΛ



 
Καλοκαίρι 2017 Print E-mail

«ΑΝΑΣΤΑ Ο ΑΝΤΡΙΚΚΟΣ»
η Καλοκαιρινή παραγωγή της ΕΘΑΛ 2017

Μετά από σειρά επιτυχημένων καλοκαιρινών περιοδειών, με έργα όπως το «Βουράτε ν’αρμάσουμεν την Αντριανούν», «Το Χωρκόν του Κούνουπου», «Το Βοτάνιν της Αγάπης» κ.α., η ΕΘΑΛ επανέρχεται και φέτος με μια εντελώς καινούργια Κυπριακή κωμωδίαη οποία θα περιοδεύσει σε πόλεις και χωριά της Κύπρου θέλοντας να χαρίσει άφθονο γέλιο στο κοινό μακριά από την σκληρή καθημερινότητα και της δυσκολίες της.

ΠΡΕΜΙΕΡΑ:   Τετάρτη 5 Ιουλίου 2017 στις 8:30μμ
Αμφιθέατρο «Μάριος Τόκας» Κάτω Πολεμίδια

Read more...
 
Ξεκινάει το Θεατρικό Εργαστήρι της ΕΘΑΛ Print E-mail

To θεατρικό εργαστήρι της ΕΘΑΛ στη πρώτη γραμμή εδώ και 18 χρόνια.

Στόχος του θεατρικού εργαστηρίου να μυήσει τα παιδιά στον κόσμο του θεάτρου, να τους προσφέρει όλα τα εφόδια που χρειάζονται για να κατανοήσουν τον όμορφο κόσμο της τέχνης και το πώς αυτή μπορεί να αναπτυχθεί.

Τα παιδιά μαθαίνουν να λειτουργούν σαν ομάδα, διασκεδάζουν μέσα από το θέατρο και αποκτούν θεατρική παιδεία, διδασκόμενα τεχνικές που απελευθερώνουν τη φαντασία τους .

                   

Έτσι και φέτος στη φιλόξενη στέγη του Τεχνοχώρου της ΕΘΑΛ, στις θεατρικές σκηνές και στο φουαγιέ θα δημιουργηθούν 3-4 ομάδες για παιδιά (6 -17 χρονών) και ενήλικες με εμψυχωτές την ηθοποιό Μαρίνα Βρόντη και τον ηθοποιό Κώστα Βήχα.

Η έναρξη των συναντήσεων των Εργαστηρίων, θα γίνει το Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016 και η συνάντηση για εγγραφές και πληροφορίες το Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016 (10.30πμ-12.30μμ).

           

Τα θεατρικά εργαστήρια θα έχουν διάρκεια 10 μήνες (Οκτώβριος 2016 -Μάιος 2017) και τα μαθήματα θα διεξάγονται κάθε Σάββατο για δύο ώρες.

Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται 40€ το μήνα και καταβάλλονται στην αρχή κάθε μήνα (μέχρι 15 του μήνα).

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στο 25877827 (9.00πμ – 2.00μμ)

 
Ανακοινώθηκαν Τα Βραβεία του Γ’ Διαγωνισμού Θεατρικού Μονόπρακτου στη Μνήμη Κωστή Κολώτα Print E-mail

Ανακοινώθηκαν τη Παρασκευή, 27 Μάιου 2016, τα αποτελέσματα του Γ’ Διαγωνισμού Θεατρικού Μονόπρακτου στη Μνήμη Κωστή Κολώτα, που διοργανώνει η Εταιρεία Θεατρικής Ανάπτυξης Λεμεσού σε συνεργασία με το Δήμο Λεμεσού και το Κυπριακό Κέντρο Θεάτρου του Δ.Ι.Θ.(Ι.Τ.Ι.). Φέτος οι συμμετοχές από Κύπρο και Ελλάδα, ανήλθαν στον αριθμό των 32 μονόπρακτων έργων.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της Κριτικής Επιτροπής που αποτελούσαν οι κ.κ Τίτος Κολώτας (οικογένεια Κολώτα), Kατερίνα Βοσκαρίδου, Λούλα Καλογεράκη, Δώρος Ήρωας, (μέλη του ΔΣ και της ΕΘΑΛ), Μαρία Κυριάκου(σκηνοθέτης), Λέανδρος Ταλιώτης (σκηνοθέτης, εκπρόσωπος του Κυπριακού Κέντρου Θεάτρου) και Μηνάς Τίγκιλης (Κ.Δ. της ΕΘΑΛ)

Το Α’ Βραβείο απονέμεται στον Ηλία Μαρούτση για το έργο του, «Πασιφάη». Ένα άλλο έργο του Ηλία Μαρούτση, με τίτλο Χοτέλ ΑΟΥΣΤΡΙΑ, είχε αποσπάσει στον Β’ Διαγωνισμό Θεατρικού Μονόπρακτου, τιμητικό Έπαινο).
Το Β’ Βραβείο απονέμεται στον Λάζαρο Μπίκα για το έργο του «Κουβέντες Πυρκαγιάς» και το Γ’ Βραβείο απονέμεται στον Παναγιώτη Γκούβερη, για τα  έργα του «Άφεση» και «Μάνες», εξ ημισείας για το κάθε ένα.
Σε μελλοντικό χρόνο θα ανακοινωθεί ο χρόνος και ο χώρος που θα παρουσιαστούν με την μορφή θεατρικού αναλογίου τα βραβευθέντα έργα από την ΕΘΑΛ.
Να σημειωθεί πως και οι τρεις βραβευόμενοι συγγραφείς ζουν στην Ελλάδα.

Ο Ηλίας Μαρούτσης γεννήθηκε στις 2/1/1978. Ζει στην Αθήνα, στη συνοικία Μεταξουργείο. Από το 1995 μέχρι το 2010 εργάστηκε επαγγελματικά ως δημοσιογράφος. Από το 2010 ως σήμερα βιοπορίζεται ως PilatesInstructor. Την άνοιξη του 2015 συμμετείχε στο πρώτο στούντιο συγγραφής θεατρικού έργου, που διοργάνωσε το Εθνικό Θέατρο. Το 2015 ολοκλήρωσε το θεατρικό έργο Πασιφάη, τη θεατρική διασκευή Τσέχωφ Βωβός ή στην Μόσχα μέσω Νέας Υόρκης (μια κωμωδία ανθρωπιστικής κρίσης), και το μονόπρακτο έργο Το Τραύμα. Το 2012 έγραψε το θεατρικό έργο Χοτέλ Αούστρια και το 2009 το έργο Το Μαύρο Καλώδιο.
Από το 2005 ως το 2007 ως συνεργάτης της βραβευμένης εκπομπής τηλεοπτικών ντοκιμαντέρ Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα που προβλήθηκαν από την ΕΡΤ ασχολήθηκε με την έρευνα και την προετοιμασία του σεναρίου.
Από το 1998 ως το 2010 ήταν μόνιμο μέλος του δυναμικού της εφημερίδας Έθνος της Κυριακής καλύπτοντας το διάστημα 2006-2010 το πολιτικό ρεπορτάζ της εφημερίδας. Προηγούμενα είχε ασχοληθεί με την ερευνητική δημοσιογραφία, με το οικονομικό ρεπορτάζ (Τράπεζες, Υπουργείο Εργασίας) και το ελεύθερο (Υπουργείο Μεταφορών, Υπουργείο περιβάλλοντος). Από το 1995 ως το 1998 είχε εργαστεί στα περιοδικά της MotorPress και κατά περιόδους συνεργάστηκε με το περιοδικό Βιομηχανική Επιθεώρηση, την εφημερίδα Ανάποδος Τύπος και το δημοσιογραφικό portalemea.gr.
Το 1997 αποφοίτησε από το Εργαστήρι Δημοσιογραφίας και το 1995 πήρε απολυτήριο από την Ευαγγελική Σχολή Νέας Σμύρνης.

Ο Λάζαρος Μπίκας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1948. Έχει γράψει 15 θεατρικά έργα και έχει διασκευάσει 20 μυθιστορήματα ξένων συγγραφέων για θέατρο.
Το 2004 έλαβε το β΄ βραβείο από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος για το έργο Ο ΦΑΙΔΩΝΑΚΗΣ ΑΛΛΑΖΕΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ.
Το 2006 έλαβε το α΄ βραβείο σε διαγωνισμό του περιοδικού ΦΟΥΑΓΙΕ για το έργο ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΠΟΥ ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΥΝ ΤΗ ΣΚΟΝΗ, το οποίο κυκλοφόρησε σε βιβλίο το 2014. Το 2015 μεταδόθηκε από το ΡΙΚ το έργο ΔΥΟ ΠΑΛΤΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΓΟΥΝΑ στην εκπομπή ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ.

Ο Παναγιώτης Γκούβερης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1981. Εκπονεί τη διδακτορική του διατριβή στο χώρο της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, ενώ από το 2011 εργάζεται ως Ειδικός Παιδαγωγός στο Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Κεντρικής Μακεδονίας (Παράρτημα Σερρών).
Το 2013 το έργο του "Ιδρώνει η καρδιά μου" παρουσιάστηκε από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών υπό τη σκηνοθετική επιμέλεια του Παναγιώτη Μέντη. Το 2014, με το μονόλογο “Αυτιστικές Χελιδονοφωλιές”, απέσπασε το Ά βραβείο συγγραφής θεατρικού έργου της OUNESCO υπό την κριτική εποπτεία του Στέφανου Ληναίου. Το 2015 το έργο του “Ζεϊμπέκικη Ορθογραφία” απέσπασε Ά βραβείο συγγραφής θεατρικού κειμένου στον 31ο λογοτεχνικό διαγωνισμό Δήμου Αγίου Νικολάου.
Διηγήματά του φιλοξενούν τα περιοδικά "Μανδραγόρας", "Δίοδος 66100" και "Παρέμβαση". Έχει μια δεκάχρονη κόρη.